Ruilen of retourneren

Een bestelling annuleren

Heb je een bestelling geplaatst, maar wil je deze alsnog annuleren? Neem dan z.s.m. contact op met ons via [email protected]. Wanneer het pakket nog niet verzonden is kunnen we je bestelling doorgaans eenvoudig annuleren of wijzigen.

Een bestelling herroepen

Mocht je onverhoopt niet blij zijn met je aankoop, dan kan je het product binnen 14 kalenderdagen na ontvangst zonder opgaaf van redenen naar ons retour sturen mits deze onbeschadigd is. Het artikel moet in zo oorspronkelijk mogelijke staat, voorzien van labels, indien redelijkerwijs mogelijk, in originele verpakking gefrankeerd retour gestuurd worden. De herroepingstermijn bedraagt 14 kalenderdagen. Deze termijn wordt gerekend vanaf de dag waarop jij of een derde partij – anders dan de vervoerder en zoals vooraf aan ons kenbaar gemaakt – de bestelling fysiek in bezit heeft gekregen. Let op: Het herroepingsrecht geldt niet voor producten die gepersonaliseerd zijn of op andere wijze gemaakt zijn volgens specificaties van de consument (bijvoorbeeld stof en tafelzeil).

Wanneer je gebruik wilt maken van het herroepingsrecht en jouw order wilt herroepen, dan dien je ons hierover allereerst duidelijk en schriftelijk te informeren via:
– Post: Tykky, Judith Leysterstraat 2, 2023 EH Haarlem, Nederland of
– E-mail: [email protected]

De mededeling dat je gebruik wilt maken van het recht om jouw bestelling te herroepen, dient plaats te vinden voordat de herroepingsstermijn (14 kalenderdagen) verstreken is.

Een bestelling retourneren

Indien je gebruik maakt van het recht om een bestelling of product te retourneren, dien je deze binnen 14 kalenderdagen –  gerekend vanaf de dag dat je jouw annulering aan ons heeft gemeld danwel dat de annuleringstermijn van 14 kalenderdagen zou verstrijken – naar ons terug te sturen. De kosten voor het retourneren zijn voor eigen rekening.

De gemiddelde retourtermijn bedraagt ca. 2 weken. Zodra we het pakket retour ontvangen hebben, zullen we de ontvangst ervan bevestigen en het aankoopbedrag naar je rekening terugboeken.

Om eventuele beschadigingen tijdens het vervoer te voorkomen verzoeken we u de geretourneerde producten zorgvuldig te verpakken in – bij voorkeur de originele of vergelijkbare verpakking. Voor een effectieve afhandeling verzoeken we je graag in het pakket jouw gegevens en ordernummer op te nemen.

Adres voor retouren:
Tykky
T.a.v Retouren
Judith Leysterstraat 2,
NL – 2023 EH Haarlem

Het is raadzaam om bij duurdere producten het verzekerd te retourneren, want kapot retour geleverde producten worden niet vergoed.

Heb je een cadeau gekregen via Tykky en ben je er toch niet zo blij mee, dan kan je het product retouren naar het bovenstaand adres. Vermeld erbij dat het een cadeau was en je krijgt van ons een tegoedbon waarmee je iets anders kan uitzoeken in onze webwinkel.

Je munt op de volgende manieren je de bestelling retourneren:

  • Terugsturen via PostNL. De prijs voor een pakketje bedraagt € 6,75. Kijk voor de actuele tarieven en voor brievenbuspost op PostNL.
  • Terugsturen via DHLforyou. De prijs voor een pakketje bedraagt € 5,50 en je kunt het pakketje op ruim 800 punten in Nederland afleveren. Kijk voor meer informatie op DHLforyou!

We zullen het aankoopbedrag zo snel mogelijk maar uiterlijk binnen 14 dagen na herroeping naar jouw rekening terugboeken. Wij mogen wachten met betalen totdat we de producten retour ontvangen hebben of je gedegen bewijs kunt overleggen dat de producten naar ons zijn teruggestuurd (welk tijdstip als eerst valt). Tenzij uitdrukkelijk anders overeengekomen met onze klantenservice gebruiken we hiertoe het rekeningnummer zoals tijdens de bestelling van jouw order is gebruikt. Aan deze terugbetaling zijn geen extra kosten verbonden; wel kan het enkele dagen duren voordat deze transactie op jouw rekening zichtbaar is. Daarnaast kunnen we – indien het product als gevolg van onzorgvuldig handelen voor het bepalen van de aard, kenmerken en het functioneren van het product schade heeft opgelopen – een deel van het aankoopbedrag als vergoeding aanmerken.

Beschadiging

Mocht er tijdens verzenden iets zijn gebeurd met je pakket en het product is kapot of beschadigd, stuur ons dan even een mailtje, het liefst met foto van de schade, en we gaan het direct voor je oplossen. Mail naar [email protected].

Een product ruilen

Wil je een product ruilen? Dan verzoeken we je graag een nieuwe bestelling te plaatsen via onze website. Het item dat niet aan jouw verwachtingen voldoet, kun je naar ons retourneren zoals hierboven beschreven.

Problemen met jouw bestelling of aflevering

Is het pakket of product tijdens het transport beschadigd of kwijt geraakt? Heb je een defect of foutief product ontvangen? Of heb je andere vragen, klachten of problemen met jouw bestelling of levering? Dan verzoeken we je zo spoedig mogelijk contact op te nemen met ons via [email protected]. Let op: Om jouw vraag/klacht in behandeling te kunnen nemen, vragen we je doorgaans een foto en beschrijving van het defect of de beschadiging aan te leveren.

Wordt een pakket met duidelijke schade geleverd en zijn de producten beschadigd of ontbreken de producten? Dan ben je verplicht direct een klacht in te dienen bij het transportbedrijf en de levering te weigeren. Graag verzoeken we je tevens contact op te nemen met ons via [email protected], zodat Tykky gebruik kan maken van haar recht om dergelijke claims in te dienen bij het transportbedrijf. Let op: Wanneer de levering beschadigd is geraakt of verloren is gegaan tijdens het transport naar de klant, is Tykky verantwoordelijk. Is de zending beschadigd geraakt of verloren gegaan tijdens het retourneren, dan is dit jouw eigen verantwoordelijkheid.

Garantie

Op alle producten van Tykky is de wettelijke garantie van toepassing. Let op: Affiliate producten vallen niet hieronder. Sommige leveranciers van Tykky bieden tevens fabrieksgarantie op hun producten. Voor meer informatie over de fabrieksgarantie van een specifiek product kun je contact opnemen met ons via [email protected].

Heb je verder nog vragen of onduidelijkheden over het retourbeleid? Neem dan contact op met ons via [email protected].